Bardzo często słyszymy, że receptą na udaną komercjalizację wyników badań jest dobra strategia. Nie sposób się z tym nie zgodzić, zwłaszcza u progu nowego, 2022 roku. Co jednak z dzisiejszej perspektywy składa się na taką strategię?
Wydaje się, że w odróżnieniu od poprzednich lat skuteczność strategii komercjalizacji coraz bardziej zależy od możliwości sprawnego połączenia kilku elementów:
Obecnie ważne jest, aby wszystkie strategia komercjalizacji zakładała współdziałanie wszystkich tych elementów, najlepiej jeszcze na etapie badań (realizacji projektu badawczego).
Staramy się systematycznie rozwijać narzędzia oraz doskonalić usługi służące do efektywnej diagnozy służącej zbudowaniu skutecznej strategii, jak i weryfikacji założeń w przyjętej strategii. W tym roku coraz większego znaczenia nabiera umiejętne zarządzanie zasobami w kierunku wdrażania wypracowanych rozwiązań. Coraz częściej jest ono elementem projetków badawczych.
Powrót